צוללות במלחמה: שטח מבוצר נבנה בנמל חיפה

    קובי פינקלר No Comments on צוללות במלחמה: שטח מבוצר נבנה בנמל חיפה
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    חודשים ספורים לפני הצטרפותה של צוללת שלישית לחיל הים אח"י "תנין" העבודות לבניית מעגן מוגן ומבוצר היטב, בעיצומן. שטח ימי רחב היקף בתוך שטח נמל חיפה שיובש בחודשים האחרונים, ישמש הן כמעגן לספינות ולצוללות החיל והן כמקום מסתור מוגן בעת לחימה.

    קצין בכיר בחיל הים אומר שמדינת ישראל היא כעין אי. 90% מהסחר למדינת ישראל מתנהל בים התיכון "אנו, כחיל המופקד על בטחון האניות ועל נתיבי השיט צריכים להיערך לכך. לכן אנו פועלים כדי להגן את האינטרסים של מדינת ישראל כדוגמת משאבי האנרגיה שלנו. ברגע ש50% ממשקי הבית בישראל פועלים על גז הנמצא בים מול חופי ישראל, יש לחיל הים חשיבות עליונה" אומר הקצין ומוסיף " בשנה האחרונה, 58% משעות הפעילות שלנו מוקדשות למבצעים עלומים הרחק מעיני האויב. צוללת, יכולה לשהות פרק זמן של מספר שבועות מתחת למים, הרחק מנמל הבית , לעקוב, להאזין, לצבור מידע, לתקוף במידת הצורך ולשוב על עקבותיה. לכן אנו מצטיידים בעוד שלוש צוללות, שתיים מהן שנבנות בימים אלו ממש במספנות בגרמניה, משלימות את תהליך בנייתן והכשרתן למשמות בים והשלישית תהיה מוכנה לקראת סוף העשור. אנחנו חייבים להיות בקידמה כדי להיערך לכל תרחיש".

    הכשרת מפקד צוללת כעשר שנים

    צריך להבין. להכשיר היום מפקד צוללת לוקח פרק זמן של עשר שנים!. אין לזה אח ורע בזרועות האחרות והשקעה בו היא רבה. הסמכות שניתנת למפקד כזה היא אדירה ולכן ההשקעה בו כה רבה וארוכה. קצין נוסף בחיל מגלה כי הצוללת החדשה שנבנית בימים אלו במספנות בגרמניה, מותאמת במיוחד לצרכי מדינת ישראל וכי מאז מלחמת העולם השניה לא נבנתה כזו צוללת "הצוללת החדשה נבנתה עם כל היכולות של הצוללות הקיימות ואליה נוספו מרכיבים טכנולוגיים משמעותיים שיכולים לתת את המענה הטוב ביותר לצרכי חיל הים" אומר הקצין.

    כדי להבין עד כמה האיומים הם רבים ועד כמה חשיבותה של הפעילות המודיעינית הימית וחשיבות שילוב חיל הים עם כוחות ביבשה ממחיש מפקד בסיס חיפה תת אלוף אלי שרביט את המציאות "הצי הסורי ממשיך להצטייד , מתאמן ובעיקר מצויד באמצעי לחימה חדישים ומתקדמים כאלו שאנו רואים בהם איום אסטרטגי. לצידו חיזבללה לא פוסק לרגע להמשיך להצטייד ולנסות את ידיו על אמצעים ועל אמל"ח מתקדם ימי כזה שייתן את השפעתו על הנעשה בגיזרה ובעיקר הימית ביום פקודה. כדי לתת מענה לאיומים אלו אנחנו בחיל מחברים את היבשה לים. אנחנו לוקחים את כלי המלחמה של חיל הים: ספינות טילים, קומנדו, צוללות ועוד ומביאים אותו לקרב היבשה. הלוחמים משני הצדדים מביאים איתם את היתרונות ומשחפים יחד פעולה בצורה יוצאת מן הכלל" אומר מב"ס חיפה.

    "מיטב התוצרת הרוסית והאיראנית נמצאת במרחב הזה"

    תא"ל שרביט התייחס גם להברחות הנשק ואמר "מיטב התוצרת הרוסית והאירנית נמצאת במרחב הזה. אנחנו מניחים שמה שנמצא בסוריה נמצא בחיזבללה ולכך אנחנו נערכים ואנחנו מצווים להתמודד עם זאת. המאמצים של הארגונים להבריח נשק נעשים כל העת ואנו מבינים שגם טילים מתקדמים כולל יחונט נמצא בידי החיזבללה ובהתאם לכך אנו נערכים.
    ומפקד צי הצוללות אל"מ ג. שעתיד להוסיף לרשותו עוד שתיים כאלו בשנה האחרונה מסכם "תפקיד צי הצללות הוא לאסוף מידע וביום פקודה לתקוף. הצוללות מהוות סוג ייחודי לאיסוף של מידע ופעולות אלו שלנו מביאות בסופו של דבר לביטחון מדינת ישראל"



    0 תגובות